Menu
ObecStožec

Medvědí stezkou

okružní trasa

Jelení Vrchy – rozcestí Medvědí cesta (0,3) – Medvědí kámen (1,7 km) – rozcestí Tovární cesta (3,5 km) – U Oslince (4,4 km) – Hučina (3,6 km) – Jelení Vrchy (2,3 km).

Délka trasy: 15,8 km
Náročnost: lehká až střední

Nástupní místo je u parkoviště na Jeleních Vrších, u dolního portálu Schwarzenberského kanálu. Opět se vydáme mírným stoupáním směrem k hornímu portálu Schwarzenberského kanálu a po 300 m odbočíme vpravo na žlutě značenou naučnou Medvědí stezku, která nás zvlněným terénem zavede k místu, kde byl roku 1856 zastřelen poslední medvěd na Šumavě. Je zde umístěn malý žulový pomníček s nápisem Barenstein. Odtud pokračujeme 3,5 km (místy prudkým sjezdem) až k potoku Hučina. Odbočíme vlevo, projedeme 300 m po prohrnuté cestě a dáme se vpravo tzv. Krejčovou cestou na Tovární cestu, obkroužíme horu Vrchoviště a proti proudu Jeleního potoka dojedeme až k rozcestí U Oslince, kde narazíme na plavební kanál, podél něhož se pohodlnou jízdou rovným úsekem dostaneme zpět na Jelení Vrchy. Plavební kanál je výjimečná technická památka. Byl vystavěn v letech 1789–1822 a sloužil především k zásobování Vídně palivovým a stavebním dřívím. Jeho celková délka je 44 km. S historií plavebního kanálu seznamuje naučná stezka, která začíná v Jeleních Vrších a končí po 9 kilometrech v Nové Peci – Raškově.

Datum vložení: 11. 5. 2022 12:30
Datum poslední aktualizace: 12. 5. 2022 9:58
Autor: Správce Webu

Turistika

TV Stožecko

Videožurnál

Stožecká poutní kaple

Dřevěná kaple Panny Marie byla vystavěna v roce 1791 nad pramenem léčivé vody v nadmořské výšce 950 metrů.

Doporučujeme

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Aktuální informace od nás
Přímo ve vašem telefonu
Více o aplikaci
Stáhněte si naši mobilní aplikaci na