Menu

K Plešnému jezeru

okružní trasa v okolí Jeleních Vrchů

Okružní

Jelení Vrchy – horní portál tunelu Schwarzenberského plavební kanálu (0,5 km)  Hučina (1,7 km)  U Stříšky (0,7 km)  Rosenauerova kaplička (3 km)  Jelení Vrchy (2 km).

Délka trasy: 7,9 km
Náročnost: nenáročný okruh s minimálním převýšením

Prodloužená varianta

Jelení Vrchy – horní portál tunelu Schwarzenberského plavební kanálu (0,5 km)  Hučina (1,7 km)  U Stříšky (0,7 km)  Plešné jezero (3,2) km  U Stříšky (3,2 km) – Rosenauerova kaplička (3 km)  Jelení Vrchy (2 km).

Délka trasy: 14,3 km
Náročnost: středně náročná trasa

Nástupní místo je u parkoviště na Jeleních Vrších, u dolního portálu Schwarzenberského kanálu. Před cestou můžeme využít možnosti občerstvení ve dvou místních bistrech. Pak se vydáme cestou proti toku Schwarzenberského plavebního kanálu. Prvních 300 m nás čeká mírné stoupání po pluhované cestě až k rozcestí na Medvědí stezku. Odtud již vede strojově upravená stopa k hornímu portálu. Jedeme pohodlně po rovině podél plavebního kanálu až na rozcestí Hučina. Dále podél kanálu bychom pokračovali směrem na Stožec či Nové Údolí, my ale opustíme tento směr a začneme mírně stoupat vlevo směrem na Plešné jezero. Po necelém kilometru dosáhneme rozcestí U Stříšky. Zdatní lyžaři mohou vyjet k Plešnému jezeru, které je od rozcestí vzdáleno 3,5 km. přičemž 1 km je prudké stoupání. U jezera si odpočineme a pokocháme se pohledem na jeho zamrzlou plochu s impozantní. 280 m vysokou jezemí stěnou v pozadí. Pak se vydáme zpět k rozcestí U Stříšky, protože upravovaná trasa u jezera končí. Při vyšší sněhové pokrývce je možné projet přes kamenné moře strmě k rozcestí Ú Buku, ale tento úsek může být rozšlapaný od pěších, jelikož se strojově neupravuje a je to nejkratší přístup k jezeru pro pěší od Nové Pece. Vrátíme se tedy zpět na rozcestí U Stříšky a odtud pokračujeme východním směrem přes Jezemí smyk až k Rosenauerově kapličce, kde si prohlédneme další technickou památku: křížení Jezerního potoka se Schwarzenberským kanálem. V těchto místech již pokračujeme zpět proti proudu kanálu, ale vlastně po rovině, do osady Jelení Vrchy.

Datum vložení: 11. 5. 2022 12:29
Datum poslední aktualizace: 12. 5. 2022 9:57
Autor: Správce Webu

Turistika

TV Stožecko

Videožurnál

Stožecká poutní kaple

Dřevěná kaple Panny Marie byla vystavěna v roce 1791 nad pramenem léčivé vody v nadmořské výšce 950 metrů.

Doporučujeme

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Aktuální informace od nás
Přímo ve vašem telefonu
Více o aplikaci
Stáhněte si naši mobilní aplikaci na